4 powszechne błędy dotyczące urządzania poczekalni

Pierwsze wrażenie klientów może zaważyć na dalszych kontaktach z daną firmą. Dlatego tak ważne jest odpowiednie urządzenie poczekalni. Gość wyrobi sobie zdanie o naszej firmie tuż po przekroczeniu jej progu. Mając to na uwadze, spójrzmy na niektóre z najczęstszych błędów, jakie powielane są w wielu poczekalniach.

Niewygodne meble
Jeśli goście będą musieli czekać na wizytę w biurze, na pewno warto sprawić, aby czuli się komfortowo podczas siedzenia. Pojedyncze krzesła z mocnymi, nietapicerowanymi podłokietnikami to najlepszy wybór do poczekalni. Powinny jednak mieć ładnie tapicerowane oparcie i siedzisko. Przy wyborze tkaniny, należy pamiętać o łatwości czyszczenia. Przez poczekalnię przewija się zazwyczaj sporo osób. Meble w tym pomieszczeniu szybko się brudzą. Wyobraźmy sobie tapicerkę z materiału, do wyczyszczenia, którego potrzeba specjalistycznych środków i zabiegów. Z pewnością nie sprawdzi się w poczekalni. Tutaj liczy się znalezienie równowagi miedzy wygodą, estetyką i łatwością utrzymania w czystości danego mebla.

Coraz popularniejsze w poczekalniach stają się kanapy. Wyglądają świetnie i na pierwszy rzut oka są bardzo wygodne. Pamiętajmy jednak o wszystkich użytkownikach naszej poczekalni. Osoby starsze czy niesprawne fizycznie mogą mieć problemy z wstaniem z kanapy. Ponadto ludzie, którzy nie znają się nawzajem, wolą nie siedzieć zbyt blisko siebie. Istnieje jednak kompromis: ławka. Osoba nie "zapada się" w ławkę i zapewnia ona zdecydowanie więcej miejsca. Być może nie jest tak wygodna, ale nie można mieć wszystkiego.

Niewłaściwe oświetlenie
Oświetlenie decyduje o nastroju panującym w danym pomieszczeniu. Zbyt dużo ostrego światła może być bardzo nieprzyjemne dla naszych oczu. Niewystarczające oświetlenie może z kolei utrudniać widzenie i wywoływać senność. Kompromisem jest zminimalizowanie oświetlenia górnego, a wprowadzenie zamiast niego lamp stołowych lub podłogowych zapewniających delikatniejsze światło. Powinniśmy upewnić się, że wejścia, wyjścia i inne ważne przestrzenie są odpowiednio oświetlone. Będzie to niezbędne dla osób z problemami z widzeniem, a także pomoże kontrolować prawidłowy przepływ ruchu.

Źle zaplanowany układ
Układ poczekalni powinien być tak zaplanowany, aby goście mogli swobodnie poruszać się bez ingerencji w przestrzeń osobistą innych osób. Należy pamiętać, że osoby niepełnosprawne lub osoby o większych rozmiarach wymagają różnych udogodnień. Krzesła powinny być tak rozmieszczone, aby wózki inwalidzkie mogły swobodnie i wygodnie przejechać między nimi.

Brak oczekiwanych udogodnień
Jeśli wiele innych firm oferuje te same usługi, co my, a jakość usług jest mniej więcej taka sama, goście mogą zwrócić uwagę na oferowane przez nas udogodnienia. Wystarczy trochę badań wśród konkurencji, aby przekonać się, co oferują inne firmy. Jeśli wszyscy dostarczą przekąski, Wi-Fi i zaktualizowane subskrypcje czasopism, goście będą oczekiwać, że również my je zaoferujemy. Krzesła z blatami mogą okazać się niezwykle przydatne dla osób, które wykorzystują każdą wolną chwile, aby popracować. Popularność urządzeń mobilnych sprawia, że coraz chętniej z nich korzystamy, aby uprzyjemnić sobie czekanie. Warto, więc pomyśleć o możliwości podładowania tabletu czy smartfona.

To cztery najczęstsze błędy pojawiające się w poczekalniach. Urządzając to bardzo ważne pomieszczenie zwracajmy szczególną uwagę, aby ich nie popełnić.